Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Z. Tylewicza w Poznaniu
Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem

  • Start
  • Jak pracujemy?
    • Stosowana Analiza Zachowania
    • Kodeks Etyki Analityka Zachowań
    • Kadra
  • Nasze wydarzenia
  • Dla Rodziców
    • Literatura
    • Kwadrans dla Terapii
  • Wspierają nas
    • Stowarzyszenie „Aperio”
    • Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
  • Kontakt

Stosowana Analiza Zachowania

Stosowana Analiza Zachowania to podejście naukowe, dokładnie zbadane i opisane, które umożliwia rozumienie i modyfikowanie zachowań. Wykorzystuje ona wieloletnie doświadczenia, liczne badania, teorie i zasady dotyczące zachowań rozumianych bardzo szeroko.​

Wykorzystujemy sprawdzone i potwierdzone badaniami naukowymi techniki nauczania. Należą do nich: plany aktywności, metoda wyodrębnionych prób, metoda skryptów i ich wycofywanie, wideomodelowanie oraz uczenie incydentalne.

Stosowana – koncentrujemy się na uczeniu zachowań społecznie istotnych.​
Behawioralna – skupiamy się na zachowaniu, które może być bezpośrednio obserwowane i mierzone.​
Analityczna – analizujemy zachowanie danej osoby i szukamy zależności pomiędzy wydarzeniami a tym zachowaniem.​
Technologiczna – stosowane techniki są tak opisane, aby mogły być powielane przez inne osoby.​
Koncepcyjnie systematyczna – sposoby postępowania i reagowania są opracowywane w oparciu o zasady kierujące zachowaniami.​
Efektywna – efekty podejmowanych interwencji są bezpośrednio mierzone, a na podstawie pomiarów podejmujemy dalsze decyzje, tak, aby umożliwić osiągnięcie zmian korzystnych dla uczniów.​
Przynosząca zgeneralizowane skutki – jednym z priorytetów jest to, aby zmiany zachowania były utrwalone i zgeneralizowane na różne konteksty codziennego funkcjonowania.​

Przedszkole 135, im. Juliana Tuwima © 2022